Důležitost obsahu (v době klikací)

Používám adblock, přiznávám. Zejména na serverech, kde má reklama výrazně dominantní prostor. Čas od času ho vypnu a ověřím si, zda se situace zlepšila či zhoršila. A ten čas nadešel i dnes. A všiml jsem si ještě jedné věci – prostor, který je věnován samotnému obsahu serveru, se zmenšil. Tak jsem si udělal malý test.

Co jsem měřil

Na mnou nejčastěji navštěvovaných českých zpravodajských serverech jsem změřil obdélníkovou plochu, kterou tvoří obsah konkretního článku, který je vidět po načtení stránky, veškeré grafiky a všech reklam, bez scrolování. S vypnutým ad-blockem. Neboli obsah ve formě, ve které je provozovatelem serveru plánován. Vše jsem prováděl na MacBook Pro 13”, prohlížeč Safari roztáhnutý téměř přes celou obrazovku (1400x750px, Retina)

Tzn. nezkoumal jsem titulní strany, strany se seznamem článků, ale vždy samotný detail článku. Zajímal mě konkrétní obsah, který jsem se rozhodl jako čtenář vědomě přečíst. Všechna měření jsem prováděl 28. 8. 2017 mezi 8:30 a 9:00.

Pokud byl titulek článku širší než samotný text článku (obvykle byla pod titulkem po straně reklama), měřil jsem šířku textu článku, nikoliv titulek.Pro porovnání jsem přidal i pár zahraničních serverů, včetně bulváru The Sun.

Zajímavosti

Na obrázcích je vidět, že někdy až překvapivě velkou část prostoru vyplňuje hlavička a navigace serveru a upozornění na další články. Blesk je v tom extrém.

E15.cz má kolem obsahu velké prázdné místo – evidetně připravené na reklamu kolem stránky, která se ale nezobrazuje. Největší prostor reklamě (velikost/plocha) dávají Hospodářky, Lidovky, iDnes a Aktualne, ale ani ostatní se nedrží příliš zpět.

V tomto ohledu se velmi lisí zahraniční servery – i Sun, nejtvrdší bulvár, má na webu méně reklamy, než libovolný český zpravodajský servery.

Výsledky

Server Plocha konkretního článku bez scrolování.
(čím více %, tím lépe)
Blesk.cz 6,8%
E15 11,3%
iHned.cz 14,8%
Tyden.cz 15,4%
Lidovky.cz 17,7%
VTM 19,2%
The Times 22,5%
iDnes.cz 23,1%
TheSun.co.uk 24,5%
Novinky.cz 25,0%
Denik.cz 25,1%
Aktualne.cz 26,2%
The New York Times (nytimes.com) 35,2%
iRozhlas.cz 38,6%
The Washington Post (wpost.com) 40,2%
Info.cz 40,5%
Seznam zpravy (seznam.cz/zpravy) 41,6%
Business Insider (businessinsider.com) 50,4%

 

Screenshoty

print

One thought on “Důležitost obsahu (v době klikací)

  1. Lukas says:

    Internet s AdBlockem je docela hezká věc 🙂 Tedy byl, dokud AdBlock nešel víc do mainstreamu a spousta webů ho začla blokovat…

Comments are closed.