Tag Archives: roaming

Podvody Vodafone s nabídkou roamingových tarifů. Update: pokračují i po třech dnech!

Jeden z mých loni nejpopulárnějších tweetů se byl o absurdní ceně  1GB roaming dat z USA.

Napadlo mě se kouknout, jestli se situace nezměnila. Nebojte, cena automaticky spočítaného tarifu je pořád 257.000,- Kč. Ale tentokrát jsem se kouknul na doporučovaný, nejlevnější tarif

Nabidka roaming data Vodafone

Asi se shodneme, že 4.900,- Kč s DPH už je malinko přijatelná cena. Ale ďábel bývá skryt v detailu, tak koukněme na “Více informací o tarifu”.

Doporučovaným tarifem je “Připojení ze zahraničí na den“. Struktura tarifu je následující (budu používat screenshoty pořízené 9.1.2015 mezi 19:00-20:00).

Připojení ze zahraničí na den

USA jsou zóna 2. Můj požadavek v roamingové kalkulačce byl 100 MB/den na 10 dní. Spočítám cenu podle tohoto ceníku:

339 Kč/den + 50*30MB nad základní objem = 339 + 1500 = 1839 Kč/den. Na 10 dní to je 18390 Kč. Docela rozdíl oproti ceně 4901,79 Kč spočítané roamingovou kalkulačkou.

Ale třeba má Vodafone jen zmatek v tarifech. Zkušebně vypočítam totéž pro tarif “Připojení ze zahraničí na stálo”. Zde mi vychází cena 26.988,60 Kč – shodná s kalkulačkou.

 


 

Volám na infolinku a ptám se na nejlepší tarif pro USA s obdobnými podmínkami. Operátor evidentně kouká na stejnou roamingovou kalkulačku jako já a nabízí mi výše zmiňované připojení na den za 4900,- Kč. Dělám hloupého a vysvětluji, že při pohledu na ceník mi to nevychází. Po chvíli ticha mi operátor rozpor potvrzuje a uvádí cenu 18390 Kč.

Náš rozhovor skončil s tím, že nahlásí chybu technikům. Požádal jsem ho o zaslání čísla ticketu, pod kterým bude chyba vedena v systému Vodafone. Zaslání čísla mi bez problému slibuje, nechá si nadiktovat můj mail a slibuje jeho okamžité zaslání. Zatím uplynula hodina a žádný mail nepřišel.

(PS pro Vodafone: hovor jsem vytočil v 18:55 a po asi 10-12 minutách čekání probíhal do 19:12 z mého tel čísla)

Přiznám se, že jsem na podvodné jednání tohoto typu velmi citlivý. Předpokládám, že se ze strany Vodafone nejedná o záměr, ale o chybu (nejspíše spravedlivý trest za ‘jednoduché’ tarify). Ale toto chování je – jak jinak u mobilního operátora – v neprospěch zákazníka a je v přímém rozporu se novým občanským zákoníkem. Předpokládám, že toto chování bude zajímat i ČTÚ.

Nemohu to dokázat, ale pamatuji si poměrně přesně, že před mou cestou do USA v říjnu 2014 mi tato roamingová kalkulačna ukazovat stejné hodnoty. Jsem si jist, že tato chyba přetrvává již delší dobu.

Nyní jen doufám, že množství zákazníků, kteří si “nechali poradit” od roamingové kalkulačky je malý a všem poškozeným zákazníkům Vodafone budou vráceny všechny zaplacené peníze za špatně spočítaný roaming na částku z roamingové kalkulačky, a to i nad rámec reklamační doby 3 měsíců.

Jsem naivní, co?

Update: Možná si říkate, proč jsem VF neinformoval předem a nedal jim čas na nápravu. Cituji z vysvětlení na Facebooku, které jsem tam někomu psal:

Ve smluvnim vztahu s VF je zakaznik ve velmi slabe pozici. a kdyz se spolehne na kalkulacku, tak mu nasledna reklamace neni co platna, protoze je odkazou na platny cenik. A u kalkulacky je mala poznamka, ze se mas kouknout na cenik. Takze zakaznik musi zaplatit 4x tolik bez sance na spravedlnost.

Proto nemam jediny duvod jim dat sanci to opravit, kdyz diky teto chybe mohli stovky i tisice lidi mesice platit 5x i vice penez, nez kolik jim VF “slibil”.

A sam mam s reklamacnim rizenim VF sve zkusenosti, a oni nejsou schopni ani dodrzet terminy ze smluv, ci sve vlastni (typicky odezva od technickeho reseni). Problem se spatne uctovanymi daty jsem s nimi resil 3 mesice, a radeji mi rozdil vratili, nez aby chybu opravili. Opravili ji za dalsich 12 mesicu. Po celou tu dobu platili ostatni zakazniky asi o 10-20% v roamingu vice, nez meli.

 

Update 2 v 9.1.2015 22:51:

I Vodafone umí překvapit. V tuto chvíli již roamingová kalkulačka špatně počítaný tarif neuvádí – vlastně neuvádí jiný tarif, než World roaming za skvělých 253.088,83 Kč s DPH. Přiznávám, tak rychlou reakci jsem nečekal.
Roaming kalkulacka - omezena

 

Update 3 z 11.1.2015 17:24:

Vodafone upravil svou roaming kalkulačku a OPĚT zobrazuje stejné lživé údaje jako v pátek. Pro potvrzení “času” přidávám i aktuální obsah iDnes.

Vodafone opet podvadi

Je neuvěřitelné, že po 3 dnech od upozornění na tuto chybu 3 oficiálními kanaly (Vodafone_CZ Twitter, Vodafone_CZ Facebook stránka, infolinka, na všech kanálech došlo k potvrzení přijetí zprávy) podvádí Vodafone své zákazníky klidně dál. Arogance Vodafone CZ je opravdu veliká. Doufám, že ČTU zasáhne rychle a tvrdě.

Tagged , ,