Jak český Microsoft prodáva Azure.

Volá mi velmi slušný týpek z Microsoftu, že má pro mě super nabídku. Prý mohu – jako partner Microsoftu – nabídnou svým klientům skvělé, rychlé a bezpečné zálohování na Azure. A hovor dále probíhal takto:

“To zní zajímavě, jaká je cena?”

MS: “Cena je 7000 Kč za rok”.

“Za jaký prostor”?

“Za 500 GB”.

“Počkejte, 7000/rok to je $280/rok. Google má 1TB za $99/rok, Dropbox totéž. Vy jste 5x dražší. Nespletl jste se?”

“Aha vidíte, to jsem nevědel za kolik to prodává Google. Ja ceny konkurence neznám. Ale toto naše řešení je cloudové a zcela bezpečné”

“To je dobře, to Google i Dropbox také”.

Mezitím jsem si našel ceník Azure backup a snažil se ho pochopit (na delší zimní večery ideální zábava). Řekl jsem si, že už ho nebudu trápit a projevím zájem.

“Dobře, asi bych dokázal své zákazníky přesvědčit. Jakou tedy dostanu provizi při této ceně” (před očima jsem viděl tak 50%, při prodeji něčeho za 5x vyšší cenu odpovídající).

“5-10% od lokálního prodejce”.

“A na čem záleží jestli 5% nebo 10%?”

“Záleží,kolik si koupíte kreditů”. “Kreditů?”. “No, záleží to na množství”. “OK”

“A ještě musíte splnit 2 podmínky”. To už jsem si sedl k počítači a začal si dělat poznámky

“1) Musíte mít UR licenci a ty aktivně čerpat”.

“UR licenci? Co to je a jak ji čerpat?”

“Jako náš partner máte UR licenci /netuším co to je ale už jsem mlčel/ a čerpat musíte vaše kredity v Azure, jinak řečeno, používat a platit za služby Azure pro vaši vlastní firmu. To je první podmínka”.
“Dále musíte být silver nebo gold partnerem Microsoftu, anebo silver/gold partnerem Mid market cloud solution Microsoftu anebo absolvovat školení Azure od nás nebo našeho partnera”.

“Aha, a kolik to školení stojí?”

“Nevím, to má na starosti kolega. Koukněte na https://www.microsoft.com/cs-cz/partneracademy/”.

Oba tam koukáme, a dvě ze tří akcí hlásí chybu “Hledaná akce neexistuje”.

Screen Shot 2015-11-25 at 17.55.08Ok, přecházím to a říkám si, že bych to trápení měl pomalu ukončit.

Já:”Ok, tak mi to zjistěte a pošlete do mailu. Ale napadá mě, vy jste z Microsoftu, tak o mě přeci musíte vědět úplně  všechno, a tudíž i zda jsem či nejsem partnerem a zda splňuju podmínky na tuto nabídku”.

“To máte pravdu”.

“Takže původní nabídka na provizi za přeprodej předraženého Azure backupu skončila tím, že bych si u vás měl zaplatit školení a stát se partnerem. To jste mohl říci rovnou a mohli jsme si ušetřit ty tanečko kolem toho…”

“To je pravda, ale ja jsem tu krátce, 4 týdny, a já ještě nemám přístup do těchto systémů, aby si to mohl ověřit zda jste partnerem a jakým, či nikoliv”.

WTF!!!!

“Aha. Tak víte co, já doufám, že je tento hovor – jak je obvykle – monitorován a tímto zdravím vašeho šéfa, a prosím vyřiďte mu odemne, že by možná nebylo od věci, abyste si mohl před voláním ověřit volanou firmu a na hovor se připravit”.

“Tak jo, děkuji za váš čas, nashledanou”.
Mám měsíčně desítky telefonních nabídek, většinu z nich ukončím během pár sekund. Nabídce od Microsoftu jsem věnoval 15 minut a bez jakýchkoliv pochyb musím říci, že prodávat jakýkoliv produkt tak absurdním způsobem jsem ještě nezažil.

Zdravím tímto obchodní ředitelku Microsoft CZ Luciu Belkovou a přeji ji splnění všech obchodních cílů. Jestli dokáže prodat alespoň 1 Azure Backup tímto způsobem a za těchto podmínek, je geniální.

My ostatní vytáhneme kreditky, a během 20 sekund si zaplatíme stejnou službu za 20% ceny u Google, Dropbox a desítek dalších služeb.

print

Tagged , ,

25 thoughts on “Jak český Microsoft prodáva Azure.

  1. David Kratina says:

    Stejné pocity jsem měl na konferenci Microsoft pro školy. Chaotické podmínky pořízení, předražené a zbytečně složité služby. Zajímalo by mě, která státní škola takto podaných nabídek využije.

    • michal says:

      shodou okolnosti jsem zarizoval Office365 atd pro nasi zakladku a pro pochopeni licencniho modelu MS nestaci vysoka skola.
      Zvlaste kdyz se to co 4 roky meni a probihajici licencni programy se postupne prekryvaji.

      Chaos, slozitost, vycuranost ve slozitosti – to vse z toho cisi.

  2. Lukas says:

    Tak zrovna u skol bych se Microsoftu zastal – u Office 365 jsou pro skoly dostupne dva modely – placeny a zdarma, tady to snad snazsi byt nemuze. Windows 10 taky zadarmo a standardni Office – trvala licence nebo pronajem. A presne to same rikali i na te akci pro skoly.

    • michal says:

      zdarma je easy, ta placena uz tolik ne. U skol je to jednodussi nez u jinych produktu, ale porad to je zbytecne slozite. Me to vysvetlil az kamarad, ktery to zna a proste mi rekl jen dulezitych 5%.

  3. Vjaceslav Petrasevskij says:

    Dobry den,

    Uvodem bych jen rad upozornil ze rozhodne nehajim pristup jak dany clovek se vam to snazil prodat a ani tento komentar k tomu nesmeruje. Muj komentar smeruje k principu fungovani Azure Backup jako takoveho protoze z clanku vypliva ze to ve vas zanechalo jistou pachut a na tu bych ja rad reagoval.

    Azure Backup neni urcen pro zalohu beznych dat z koncovych stanic jako je Dropbox atd. Jedna z mnoha funci je zalohovani systemu WS2012/R2 jako takoveho kdy muzete zalohovat core data a vracet v case vasi konfiguraci jako takovou. Typicky priklad je ze vam bezi nejaka interni aplikace klidne 3ti strany na WS2012/R2 a chcete upgradovat nebo migrovat na novejsi verzi. Pokud to selze tak se muzete bezpecne vratit v case. Stejne tak pokud uzivatele odstrani soubor ze spolecneho sdileneho disku tak se muzete vratit v case a obnovit ho. Pokud srovnavate cenu s jinymi reseni v tomto segmentu tak je to mnohem levnejsi.

    Pokud chcete tuto sluzbu prodavat jako partner tak vam staci udelat obycejnou registraci u MS jako partner, podepsat smlouvu s lokalnim distributorem od ktereho budete odebirat a nasledne sam fakturovat svojim zakaznikum jako vlastni sluzbu a ne jako za provize. Podotykam zadne vstupni naklady, zavazky a minimalni odbery.

    Zaverem bych jen rad podotknul ze konkretne pro vas jako investora do startupu muze byt Azure velice silny nastroj protoze diky programu BizSpark muzou vase IT projekty ziskat zdarma na 3 roky kompletni IT cloudovou infrastrukturu vcetne kompletniho potfolia SW od MS a budovat tak neco rovnou na platforme ktera je hyper skalovatelna coz splnuje hlavni pozadavek startupu na extremne rychly rust. No a pak tady je Azure Marketplace do ktereho muzete bezplatne umistit svoje IT projekty a nabidnout je tak kompletne celemu svetu za svoje vlastni ceny.

    Pokud nemate vyslovene pifku na lokalni zastoupeni a zaujalo vas to – tak mi dejte vedet do mailu – rad se s vami potkam a jako konzultant reknu vice.

    Preji hezky den,

    Vjaceslav Petrasevskij, MS Azure P-TSP

    • michal says:

      Diky za vysvetleni.
      Jsem v programu BizSpark, uplne zadarmo to neni, jedna se o vysi mesicniho kreditu (100 USD? Ted nevim, ale neni to spatne). trochu problem je s mixem stareho a noveho UI administrace Azure, ale s timm jak jsem mezitim zjistil, nebojuju sam.

      Ja chtel na tom popisu upozornit na tyhle veci:
      – MS si klade nesmyslne podminky, abych mohl prodavat jeho sluzby (pokud chci prodavat, musim mit certifikaci/skoleni ci jak se tomu rika) nebo byt partnerem
      – obchodnik dle svych slov – a i cinu a argumentace – elementarni informace o tom, komu prodava a komu vlastne vola. To muze prodavat hrnce, ale ne slozity SW produkt.
      – Prodava se za cenu, ktera je docela mimo.
      ano, panovi jsem zda se prodejni skript odkazem na cenu rozbil, ale i pri pohledu na cenik a stranky Azure backup se vami podanou informaci nedovim. Viz https://azure.microsoft.com/en-us/services/backup/.

      Azure Backup
      Simple and reliable cloud integrated backup as a service

      Unified solution to protect data on-premises and in the cloud
      99.9% availability guaranteed
      Reliable offsite backup target
      Efficient incremental backups
      Secure—data is encrypted in transit and at rest
      Geo-replicated backup store

      Tech 6 uvodnich bodu je 1:1 s Dropbox ci Google Backup.
      Takze ani ze stranek se na 1 pohled nedozvim proc platit 5x tolik

    • michal says:

      proti MS CZ nic nemam, mel jsem tam mnoho pratel (ted mene, pracuji jinde), jako asi 4 lety MVP jsem s MS spolupracoval i velmi uzce.

      Ale zrejmou hloupost a absurdni postupy (podpora prodeje treba) takove urovne nemohu pominout. Necht jsou inspiraci pro vas, me i ostatni, jak se to nema delat.

  4. Martin Hruška says:

    Dobrý den, Michale,

    děkujeme za informaci a moc se omlouváme za Vaši špatnou zkušenost. Na Vaše podněty již reagujeme a podnikáme kroky, abychom zajistili srozumitelnou a profesionální komunikaci našich obchodních nabídek.

    Rádi bychom uvedli na pravou míru, že naše řešení OneDrive pro firmy, které je srovnatelné s uvedenými konkurenčními nabídkami, obsahuje prostor 1TB za cca 51 EUR ročně a je tedy cenové výhodnější. Služba Azure Backup, která je předmětem uvedené komunikace, nabízí až šestinásobné zálohování dat ve dvou různých datových centrech, šifrování včetně přenosu dat, retenční politiky a je určena primárně pro profesionální zálohování a obnovu firemní infrastruktury. Velmi nás mrzí, že jste v tomto případě z naší strany nedostal ucelenou informaci. Bude Vás kontaktovat náš obchodní zástupce, aby s Vámi záležitost probral.

    Děkuji za pochopení, mrzí mě, že jste měl takovou zkušenost a přeji hezký den.

    Martin Hruška
    manažer pro segment malých a středních firem
    Microsoft ČR

    • michal says:

      Dobry den Martine.
      Priznam se, ze v celem rozhovoru vidim problem jeste jinde.
      1) ano, nedostal jsem info zacileni, vlastnostech produktu a prehral to ciste na cenu. OK, to jde >>trochu<< za obchodnikem 2) nemel informace o konkurence. To by mel mit v sales scriptu poresene 3) obchodnik nemel zadnou informaci o tom, co jsem zac (jsem/nejsem partner, mam/nemam certifikace, utracim na Azure dost/malo/vubec,....) To je zasadni chyba obchodniho procesu. Bez techto informaci mi proste zavolat nemuze.... 4) to ze vam nefunguji odkazy na skoleni (resp. ta hlaska je zmatecna a nesmyslna) taky na profesionalite neprida... To jen na dokreslenou, kde ja vidim problemy. Diky. m.

      • Roman says:

        Moc mě po tomto příběhu zajímá, čím to je, že celosvětově Azure v prodejích ten “levný” Google zásadně válcuje, i když to (dnes asi už ten v ČR nejznámější) prodejce cloudu takto sabotuje. Roman

  5. Dobrý večer,

    tak třeba získáte i nějaké nové přátele ve stávajícím Microsoftu. Zvu Vás na pivo, pokud souhlasíte. A děkuji za Vaše připomínky!

    Vlasta Tesař
    Partner Azure Business Development Manager
    Microsoft ČR

    • michal says:

      Ja si evidentne pratele delat umim 😉
      Rad zajdu, diky za nabidku.

      • Vlasta Tesar says:

        🙂 Navrhnu pár termínů a vezmem Dalibora… Pekný víkend. VT

  6. Klára says:

    tak za 1300 se dá koupit klidně 2TB HDD, a je můj nafurt a nemusím ho každý rok platit znova. Ano podotknete že je rozdíl mezi cloudem a HDD, je to pravda. HDD funguje i offline 🙂

    • Martin says:

      Pošlete prosím odkaz na cenu zařízení HDD, to by mě opravdu zajímalo 🙂

    • Michal Zobec says:

      Kláro, co když vám ten disk odejde třeba za půl roku? To se vám u online služeb stát nemůže … vaše srovnání je tedy nedomyšlené, protože disk se srovnatelnými parametry by vlastně musel být NAS s diskovým polem (tedy minimálně se dvěma disky). Nehledě na to že byste jej musela mít někde úplně jinde, ideálně na server hostingu (protože OneDrive/Azure Backup neprovozuje Satya Nadella doma v garáži).

  7. david says:

    A předpokládám, že ten chudák, co volal, dostal padáka 🙂

  8. Tomas says:

    Mě se líbí ty komentáře lidí spjatých s MS. To jako vážně reagujete až poté, co někdo napíše svojí zkušenost na svůj blog? To nemáte nikoho kdo by se zamyslel a dal dohromady workflow jak prodávat a naučil to vaše prodejce? To je opravdu smutné. Apple školí své prodavače ve svých obchodech tak, aby uměli vyřešit prakticky jakoukoliv situaci aby zákazník měl pocit že pro něj dělají první poslední. Zatímco v MS vymýšlíte neustále nové a nové licenční modely, ve kterých pak školíte distributory. Těm je pak třeba volat pokaždé, když zákazník něco potřebuje, protože z vašich materiálů to pochopit moc nejde. A sami produktoví manažeři říkají, že ty změny jsou naprosto chaotické. Například dodnes jsem nepochopil, proč není pouze jedna multijazyčná verze Windows za jednu cenu. Počítal někdo někdy náklady spojené s udržováním tolika verzí? A tím nemyslím jenom náklady na vývoj a správu, ale i na distribuci, propagaci, školení, support, … to samé platí prakticky o všech produktech Microsoftu. Zkrátka moc velká firma, nakonec ani Steve Balmer ji nedokázal položit.

    • dvaidx says:

      S tím Applem bych to neviděl tak růžově, jak tady povídáte. Zkuste si někdy zavolat na jejich podporu a zkusit řešit nějaký složitější problém. Bude to velmi podobné popisovanému rozhovoru z článku.

      • Tomas says:

        Tak já napíšu 12 souvětí a vy si z toho vyberete jednu větu, kterou překroutíte a na ní reagujete. Přečtěte si prosím ještě jednou co jsem napsal, pochopíte, že Apple jsem dával jenom jako příklad, mohl jsem tam napsat Starbucks a význam by to nezměnilo. Když už ale zmiňujete technickou podporu, tak zrovna MS vám na každou složitější věc poradí, ať přeinstalujete počítač a pokud problémy přetrvávají, je na vině software třetí strany nebo hardwaru. Apple, pokud vám nefunguje jakýkoliv software nakoupený v AppStore nebo s ním nejste spokojen vrátí peníze.

    • Michal Zobec says:

      Od Windows 8 jsou Windows automaticky vícejazyčné. Tedy můžete si koupit stroj s Windows 8 v češtině, a manželce nastavit ruštinu/angličtinu k jejímu uživatelskému profilu.

  9. Jakub says:

    Mame podobnou zkusenost. Navic behem dema Azure console demonstrujcici musel prepnout do Google Chrome jelikoz MS Explorer nebyl kompatibilni s nejkou funkcionalitou. Aj to zaboli.

  10. Peter says:

    a co tak Salesforce.com riesenia ….. podla Forbes, Gartner, Fortune je to #1 na trhu co do inovacii a moznosti … alebo poznate nieco lepsie 😉

Comments are closed.