Datové schránky – moje čtyřnásobná noční můra, sebemrskačství a milión kontaktních míst

neobtěžují se ani napsat odkdy dokdy bude trvat, nebo kde je možné tyto informace naléztTento post začnu velice pozitivně: “když něco stojí “za pendrek” je tam velký prostor pro zlepšení a z toho vyplývající radost, když se to posune aspoň o krůček. (dítě se naučí chodit za cca jeden rok, datovky se za pět let nenaučily) Když se navíc jedná o službu financovanou z veřejných peněz je ta radost o řád vyšší.

Asi už víte, o čem bude v tomto krátkém postu řeč. Jsou to již 5 let (ano začaly doménovými registračními problémy již v roce 2009) trvající “porodní bolesti” služby České Pošty, státní podnik, s honosným názvem DATOVÉ SCHRÁNKY.

Za tu dobu co existují, už spoustu amatérizmu zredukovali, spousta jej tam však neustále zůstává. Z technických nedostatků se však přesunuli do domény zákaznické zkušenosti, a to zřejmě s heslem “neplatící uživatel, uživatel na obtíž”.

Pokud si chcete přečíst něco o problémech historických, systémových, technických, bezpečnostních, pokračujte zde: 1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,  a spousta dalších když zagooglíte/zaseznamíte. Další perly na eArchivu.

Pominu-li, že provozovatelé nebyli 5let schopni koupit doménu www.datoveschranky.cz, která uživatele pouze mate a sami toto ještě podporují nespočtem dalších webových kontaktních míst, z nichž mnohá ani přesto, že na ně odkazují přímo z datové schránky nebo dokumentů jimi zasílanými nefungují př. ” Kredit je možné dobít přímo v datové schránce nebo na www.kredit-ds.cz pomocí on-line platebních metod.”

Shrnuji dnes pouze pár nedostatků, které mi bijí do očí a znepříjemňují mi život s povinností používat datovou schránky, kterých mám dohromady 4. Asi se ptáte proč, tady je vysvětlení. Dvě mám pro právnické osoby, tyto jsou ze zákona povinné, a protože občas bydlím i jinde, než na adrese trvalého bydliště a unavovalo mne neustále přeposílat poštu a dohadovat se s někým, že mi pošta někam nedošla tak mám ještě jednu jako fyzická osoba a jednu jako OSVČ. (odtud to sebemrskačství v titulku postu)

Na podpoře chaosu okolo miliónu kontaktních míst se podílí nejen svou oficiální pravidelnou komunikací, kterou dostává vlastník každé schránky, třeba jako toto PDF,v rámci ní vám nabízejí a dočasně aktivují služby o které třeba ani nestojíte.

chcete si nabít kredit, přes neexistující web?

www.datoveschranky.info

www.mojedatovaschranka.cz
www.datoveschranky.eu
www.datoveschranky.cz
www.mvcr.cz/datove-schranky.aspx

www.datovy-trezor.cz
www.kredit-ds.cz – nefunkční v době přijetí zprávy a psaní článku, odkazovaný na webu i v PDF/zprávě, kterou jsem dostal dnes do DS právnické osoby

http://seznam.gov.cz/ovm/welcome.do

Paradoxem tolika kontaktních bodů je, že nikdy nenajdete co hledáte, resp. nevěříte, že zdroj, kde jste informaci je aktuální nebo autorizovaný.

Kdyby se provozovatel raději místo chaotických a duplicitních domén a webů za veřejné peníze snažili poskytnout podporu třeba na twitter účtu, na který dost často píši dotaz, ale nikdy jsem nedostal odpověď ani reakci.

Pozn. Toto me dostává: “Mimochodem, když už jsme u registrace domén: na včerejší tiskové konferenci zaznělo, že vnitro si nechalo zaregistrovat na 120 „příbuzných“ domén, jejichž obsazením chce bojovat proti nebezpečí phishingu.” dočtete se na Lupě.

Za jednu věc je musím pochválit, po 5 letech se konečně zbavili naprosto zbytečného a život znepříjemňujícího “pluginu” Software602FormFiller od bývalé organizace Svazarmu (dnes Software602 a.s.).

Zakončil bych to asi takto: “Myšlenka užásná, provedení i po 5letech provozu stále otřesné.” Kdybych nebyl nucený je používat, byl by můj život o dost klidnější. Kde to jde snažím se tomu vyhnout a řaději používám elektronický podpis v mailech a dokumentech.

Někdy příště popíši své opakované zkušenosti a problémy, když např. zapomenete heslo a nastane absurdní divadlo s obecním Czech pointem, nebo neznalými pracovníky České Pošty.

print
Tagged

One thought on “Datové schránky – moje čtyřnásobná noční můra, sebemrskačství a milión kontaktních míst

  1. Zdeněk Hejl says:

    Záleží na tom, k čemu to kdo využívá. Já si například nemůžu na datový schránky vůbec stěžovat – pošlu pár dokumentů na finančák a podobný instituce a přijmu od nich pár dokumentů. K tomu je to naprosto dostačující a nemám důvod DS cokoliv vytýkat. Odstranění 602FormFilleru byl rozhodně krok kupřed.

Comments are closed.

Read previous post:
Customer experience na WebTop100

Ve čtvrtek 4.4.2013 se v Praze konalo další klubové setkání...

Špatný a dobrý přístup k zákazníkovi alá dm drogerie a Lime&Tonic

Dva krásně kontrastní přístupy k zákazníkovi předvedl řetezec dm drogerie...

Close